Bakning


På eftermiddagen har jag tagit mig en promenad i det fina vädret. Gick 7 km, träffade Frida och Johanna på vägen så tiden blev utdragen men ca 50 min tog det, gick inte speciellt fort men brände över 400 kcal.
 
Efter det skulle jag baka en paj till mamma och hennes vänner för ikväll och då när jag lix var igång gjorde jag en satts proteinhavrebollar! Denna gång gjorde jag ett lite annat recept än förra gången:
 
⚛ 4 dl fiberjavregryn
⚛ ½ påse gojibär
⚛ 2 dl proteinpulver chokladsmak
⚛ 3 matskedar jordnötssmör
⚛ 2 dl vatten
⚛ 1 dl krossade valnötter
 
PS. Gör dom lite större än vanliga chokladbollar för en bättre mättnadskänsla!
 
Tyvärr vet jag inte näringsvärdet för en boll. Men ca 200-250 kcal skulle jag tippa.
 
 
bilden tog jag ifrån www.fitnessochhalsa.se 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
What Motivates You Most