Bröst och triceps, typiskt måndagar!

För de flesta som håller igång med styrketräning börjar oftast veckan med bröst och någon annan muskelgrupp.

Själv kör jag alltid bröst och triceps och det är faktiskt de roligaste muskelgrupperna enligt mig! Men alla muskler är inte så roliga som bröst och armar!

Ben och mage är muskler som många tycker är tråkiga att jobba med och jag håller med att det kanske inte är så roligt att utföra dessa men jag tycker att denna "orka" känsla försvinner under själva övningen.

Man behöver inte älska allt på gymmet men jag tycker att man ändå ska göra allt! Varför?
-jo för att allt som är jobbigt är bra för kroppen! Är man stark i ben och bål ska man absolut inte sluta med det men man kan köra mindre på det och satsa på att köra mer på det man är svag på!

Då var det sagt! Dagens pass lyder:

Uppvärmning: bröstpress 50-70 kg 3x8
Bänkpress 3x8 80 kg, 3x8 90 kg
Lutande bänk 3x8 60 kg
Flyes 3x8 18,5 kg

Triceps:
Pushdowns 3x10 35 kg

Mage:
Situpsbänk 3x20

Ha det gott!/Jens


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
What Motivates You Most