30% gym 70% diet

Abs in the kitchen. ...
 
"Abs are made in the kitchet" är inget påhitt eller något som bara funkar på vissa. Det är ren fakta att det funkar på precis alla. Ändrar man inte sina matvanor och intag av kalorier/dag så kommer antingen resultat på kroppen att ta sinnessjukt lång tid eller så kommer det aldrig att hända något.
 
Och med bra diet menar jag inte med att skippa kolhydrater, fetter och bara äta grönsallad. Om man ska träna, och träna hårt för att få bra och snabba resultat , så ska man äta 1) kolhydrater - för att få energi och ork att träna. 2) Massor  med protein - för att musklerna ska växa mer och återhämtas bättre. 3) Fett - bra och nytta fetter behövs i kroppen. Vissa fetter kan t o m hjälpa till att driva ut överflödigt kroppsfett. Och självklart 4) Vitaminer och mineraler.
Äter man bra mängder, flera gånger/dag och  håller  magen MÄTT hela dagen så kommer man att gå ner i vikt tillsammans med träning (man håller även sötsuget borta). Men felet som många gör (tex jag) äter oftast för mycket, för sällan och lite för fel. Och med fel snackar jag socker. Jag har ett sockerintag på två dagar/veckan och det resulterar att man inte bränner bort kroppsfettet lika fort i kroppen som man bygger muskler.
 
Alltså, jag tränar 4-5 gånger i veckan. Jag har byggt mer muskler det känner jag  för jag har blivit starkare. Men eftersom att jag har en dålig vana på socker så förminskas inte mitt kroppsfett. Det blir som "lager på lager" Ovanpå musklerna ligger fortfarande överflödigt kroppsfett = jag går upp i vikt. Jag har gått upp 8 kg sedan i mars. Men alla dom kilona är inte dåliga, det vet jag ;)
 
Bildkälla
Detta blev ett väldigt luddigt inlägg. Jag hoppas att ni ska förstå ändå vad det jag pratar om. Och varför jag skrev detta inlägg är för att mest skaka om mig själv för att jag ska ta tag i matintaget. För jag börjar inse att ALL mat är bra i lagom mängd. Förutom socker. Det är så helvetets dåligt för kroppen.
 
Man ska ha få fuskdagar, men då snackar vi en gång/månaden. Om man vill vara seriös med träning och snabba resultat;) Och se inte godis och annat gott som ett förbud. För då vet jag, man blir galen för att man förbjuder sig själv. Se det mer som "belöning", men med  måtta och inte flera gånger i veckan. För  äter man något gott efter träning som "belöning" går ni minus. Ha det i baktanke!
 
Det spelar ingen roll hur mycket man tränar, så länge man inte äter bra så händer lite;)
 
Och ni som inte tränar hårt eller inte tränar överhuvudtaget, borde också lägga en tanke på hur era matvanorna ser ut. För att ändra på dom kan få ens liv att ändras totalt och man mår mentalt, psykiskt och fysiskt mycket bättre redan då:) Kan ge ett exempel, min granne började äta frulle och han har gått ner 10 kg.
 
Schedule

Kommentarer
PT@IKSU säger:

Personligen kan jag uppleva att kroppen med "good diet" som VÄLDIGT smal. Och den andra tjejen ser betydligt mycket hälsosammare ut. Tjejen till höger ser inte vältränad ut utan enbart tunn, hennes kropp känns mer som ett resultat av en dålig diet än en bra.

Sen ser man en vinklad bild då den med "good diet" också är brunare samt bär en spetsbh medan hen med "bad diet" är blekare samt bär en "tråkig" sportbh....


Missförstå mig rätt. Det är klart att diet är viktigt och det du säger är riktigt men jag tycker inte att dessa två exempel representerar en rättvis bild av vad som händer med en bra respektive dålig diet.

Svar: Åh vad glad jag blir när någon kommer med åsikter! Jättetrevligt med kritik osv, får inte så mycket av det.
Jag ska inte säga emot dig för 5 öre. Som du säger bilderna gör inte rättvisa på hur dålig/bra diet förvandlar kroppen. Jag var bara lat och tog första bästa. Nästa gång ska jag se till att vara mer noggrann med att välja bilder som visar/förklarar tex sånna här saker:). Kan hålla med dig att tjejen ser inte vältränad ut, snarare tunn.

Men tack så mycket för kommentaren, verkligen!:)
Ha det bra /Lova
Lowa Norlund

2013-10-08 | 21:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
What Motivates You Most