Banan & chokladplättar

I morse kände jag mig kreativ och slängde ihop påhittad smet till frukostplättarna. Detta blev resultatet och himlar och plättar så gott det blev ;)

1 liten banan eller en halv stor
1½ matsked naturell kesella/kvarg
1 dl mjölk
2 msk choklad proteinpulver
1 msk kakao
2 msk mjöl (jag hade rågsikt)
1 krm vaniljarom (går lika bra med vaniljpulver)
½ msk honung
1 tsk bakpulver
 
Mosa bananen och blanda i alla ingredienser. Späd på med mjöl eller mjölk tills man får den rätta "plättsmeten". Stek på mellanvärme och servera med något gott. Jag tog hallon, men är det helg kan man fuska till det glass, det skulle bli sjukt gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
What Motivates You Most