Proteinhavrebollar


Jag googlade på lite nyttigare snacks och hittade ett recept på proteinhavrebollar. Jag tyckte det lät gott och blev inspirerad av att göra egna.
 
Ingredienser:
 
• 4 dl fiberhavregryn
• ½ påse torkade gojibär (går bra med nötter eller andra bär om man vill det)
• 2-3 dl proteinpulver (jag valde choklad)
• ca 1 dl jordnötssmör
• 1-2 sked kakao (för mer chokladsmak, är ej nödvändigt)
• 1 dl mjölk (går lika bra med vatten)
 
Blanda alla ingredienser likadant som en vanlig chokladbollssmet. Min blev ganska torr så jag fick tillsätta lite extra mjölk tills den blev ganska kladdig. Sedan rulla ganska stora bollar. Rulla i kokosflingor. Klart! Förvara i kylen eller frysen.
 
Eftersom att jag har gjort om ett annat recept så vet jag inte kcal värdet på dessa bollar. Men detta är ett väldigt bra och nyttigt alternativ till mellanmål eftersom att det är mycket protein, långsamma kolhydrater och fett. Bra med näring och man håller sig mätt längre. Jag kommer att ha med mig en sån här på jobbet och äta under fikarasten. Dessutom var dom inte så äckliga som jag trodde dom skulle vara, faktiskt riktigt god!
 
Vill ni kolla in receptet jag fått inspiration av så klicka HÄR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
What Motivates You Most