Tisdag - rygg och biceps

Tjaaaa!

Klockan är 21.08 när jag just nu sitter i soffan och skriver. Tidigare idag (ca 12.30) körde jag och lowa rygg och biceps som idag stod på schemat. Måste säga att det var ett rätt gött pass!

Dagens pass: uppvärmning - rodd (fläkt)
Rodd (vikter) 4x10 - 89 kg
Latsdrag 3x10 - 68 kg
Lägre rygg (maskin) 3x15 - 68 kg

Scottcurls 3x8 - 32 kg
3x5 - 42 kg
Koncentrations hantelcurl 3x8 (per arm) 13,5 kg, 3x8 11 kg
Cablecurl 3x6 - 50 kg

Mage: lutande bänk 2x20

Hade gött och kör hårt!/Jens




Kommentarer
... säger:

Varför tränar du magen så ofta? Magmusklerna fungerar likadant som övriga muskler, kräver minst 48h vila innan de tränas igen...

Svar: Att överbelasta magmusklerna är bara dåligt. man går bakåt i utvecklingen. men jag kör oftast rätt lugnt så att köra situps varje dag är ingen fara! men att köra i en tung situpsmaskin är en helt annan femma!
Lowa Norlund

2013-04-10 | 20:01:05
... säger:

Låter ineffektivt . Varför skulle man vilja göra massa situps varje dag? Kan garantera dig att du inte kommer märka någon muskeltillväxt av några situps varje dag.

Svar: Du har rätt om det du säger, men det gynnar mig mer att träna magen varje gång jag tränar. Jag har vilodagar så jag tränar faktiskt inte magen varje dag. Men som sagt, jag tränar magen, och jag vill träna magen, varje gång jag tränar och det funkar jättebra för mig och jag ser resultat. Människor är olika och för mig funkar detta jättebra, antar sämre för dig, men så är det :)
/jens
Lowa Norlund

2013-04-12 | 20:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
What Motivates You Most